Saturday, October 13, 2012

hati itu milik siapa?



baru-baru ni masa otw nak ke kampus di pagi hari
terdengar satu lagu dari corong radio
kadang-kadang bila dengar lagu
macam-macam cerita yang cuba nak disampaikan
pagi tu dengar lagu 'aku yang tersakiti'
kalau tak pernah dengar
klik sini


rasanya dapat membayang kesakitan hati orang yang menyanyi tu
lirik lagu yang straight forward tak menyembunyikan langsung apa yang orang tu rasa
sampaikan kita yang mendengar ni pun terbuai dalam emosi dia
membuatkan terfikir
boleh ke seorang manusia ni rasa sangat cinta pada seseorang
sampaikan bila dah takde jodoh
sanggup dia minta tuhan hilangkan perasaan cinta dia
supaya dia boleh move on


as for me
it's sounded quite unrealistic
tapi
ada juga saya tanya pandangan orang lain
dan ada 1 jawapan yang membuatkan saya berfikir dengan mendalam
kata kawan saya
memang akan ada orang rasa macam apa yang lirik lagu tu tulis
bilamana dalam hati dia tak ada cinta kepada Allah
sebab
kalau dia simpan ruang di hati dia untuk cinta pada Allah
dia takkan sayangkan seseorang tu melebihi Allah
dan Allah jua yang mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-hambaNya


membuatkan saya berfikir
hati saya ni bagaimana??


ya Allah
moga tidak dihilangkan rasa kebergantungan padaMu









No comments:

Post a Comment