Tuesday, December 1, 2009

sekadar contengan

ya Allah...

malam itu seperti biasa
bertemankan bulan dan bintang
ditemani gelap yang pekat
angin pula bertiup lembut
mendamaikan hati yang sentiasa resah

malam itu masih lagi seperti biasa
KLCC masih di situ
KL Tower berdiri di sana
bangunan yang terlihat masih begitu
sekadar menenangkan jiwa yang kacau

ya Rabbi

hati ini sering resah
jiwa ini selalu gundah
diri ini sentiasa gelisah

ya Allah

terkadang aku keliru
yang mana dusta
yang mana fakta

acap benar aku tersilap
mana yang baik
mana pula yang tidak

sering pula aku menyangka
yang khilaf itu benar
yang salah itu biasa

ya Allah

tunjukkan aku jalan yang benar

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mungkin aku rasa camni sebab kadang-kadang aku pun xpaham kenapa aku kat sini....
kenapa aku kat sini??
kenapa????
kenapa???????????
mengapa?????????????????????????????????????????


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ya Allah,
jadikan aku sebagai hambaMu yang tahu bersyukur

ya Allah,
andai saja aku xdapat nak suka apa jua yang ada@berlaku,
pintaku,
janganlah aku benci perkara tersebut seandainya ianya perkara yang baik
dan
jauhkan aku dari perkara itu seandainya ianya suatu yang Kau benci dan murkai

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

aku yang.....

No comments:

Post a Comment