Saturday, June 18, 2011

tanpa tajuk

i don't know how to put this thing




i know
dalam usia belia ni memang hati dan perasaan sangat susah untuk diselam and diduga
entahlah
saya pun bukanlah baik
cuma kadang-kadang rasa kecewa


***************************************************************************************


saya tiada masalah dengan orang yang bercouple
pada saya
biarlah mereka
hati dan perasaan orang siapalah stranger untuk menidakkan


tapi saya cukup tak suka
melihat gambar-gambar mereka yang seolah-olah sudah berkahwin
bukan main mesra
lagi annoying bila orang tu kawan yang kita kenal kat sekolah agama dulu
dia yang belajar di sekolah agama selama 5 tahun
lagi annoy bila orang tu kawan yang sangat baik satu masa dahulu
dia yang sampai sekarang memberi tazkirah tentang halal haram hubungan lelaki perempuan


bercouple satu hal
bertunang ni pun satu lagi hal
tolonglah
tolong sangat-sangat
bertunang bukan tiket untuk berpegangan tangan
bukan tiket untuk memaut bahu
hatta esok nak menikah pun
selagi belum lafaz
lelaki dan perempuan itu haram untuk kamu sentuh

bajet islamic
keluar berdua
belum berkahwin
gambar tunang dicanang satu dunia
kegiatan bersama dihebah-hebahkan
berbangga

**************************************************************************************


tolonglah
kalau dah tak dapat kawal sangat diri tu
kahwin saja
tak perlu mas kahwin beribu-ribu
tak payah hantaran mahal-mahal
kalau tak mampu
buat saja yang sederhana
orang nak kutuk peduli apa
duit kamu
perkahwinan kamu
menghalalkan hubungan kamu

*************************************************************************************

disclaimer: post ini langsung tiada berunsur dengki atau apa saja. saya memang tak kisah dengan sesiapa yang bercouple or bertunang as long as tiada perkara seperti yang tertulis di atas.



nota kaki: saya baru saja memulakan elective saya semalam :)


No comments:

Post a Comment