Sunday, February 28, 2010

bukankah itu yang terbaik buat kamu???

aku hanya manusia biasa
tak lepas dari dosa

dari sudut dosa banyak pulak kategorinya..
yang memang selalu adalah
mengata
complain
marah

puncanya satu
aku kurang sabar

ye
sabar
sabar
sabar
sabar
sabar
sabar

itu yang kurang
sebab tu aku tak henti-henti lakukan benda yang sama

aku tak sabar bila ada orang buat aku sakit hati
aku marah
jadi aku mengata orang tu
aku complain itu dan ini tentang dia
padahal
aku ni obviously not a good friend
lepas dah luahkan sakit hati tu aku pun kata 'sabar je lah'
tapi tu bukan sabar....
buktinya ada di situ

complain....
yes..
i keep up complaining every single thing that happen..
y?
sbb aku tak sabar
complain cavity prep susah la, nak wat rct leceh la, nak wat denture payah la
keep on complaining

kadang-kadang aku kesian kat diri aku sendiri
sebab aku macam hidup ni untuk complain je
hello..
hidup ni untuk beramal ok
bukan untuk complain all the way

walaupun aku memang xde la minat sangat ngan course yang aku amik ni
bukan ke aku patut bersabar???
DIA lebih tahu apa yang terbaik untuk aku
jadi kenapa aku perlu complain???
complain
complain
complain
complain
bukan dapat ubah apa-apa
bukan ke lebih baik aku berdoa
moga DIA ikhlaskan hati aku
moga DIA tuntun diri aku
dari complain terus-terusan
xde faedah langsung

dari aku hanya segumpal darah
jadi seketul daging
lalu diciptakan tulang
kemudian ditiupkan roh
lahir pulak ke dunia
masuk tadika
sekolah rendah
sekolah menengah
sekarang kat universiti
bukankah DIA yang merancang semuanya untuk aku??
bukankah DIA lebih tahu apa yang terbaik untuk aku??
bukankah DIA menjadikan ini semua bukan sia-sia??
jadi aku hanya perlu sedikit sabar...
ikhlas dan redha datang bersama sabar itu...

bukankah itu yang terbaik buat kamu, kucingred???

No comments:

Post a Comment