Thursday, July 8, 2010

tolong

ya Allah,
tolong saya
saya tak nak membenci
sebab kalau saya dah benci
saya takkan suka

ya Allah,
tolong saya
cantikkan apa yang saya lihat
sebab kalau saya terlihat yang tidak cantik
yang cantik saya lupakan

ya Allah,
tolong saya
indahkan apa yang saya dengar
sebab kalau saya dengar yang tidak indah
saya akan lebih ingat

ya Allah,
tolong saya
jauhkan dari buruk sangka
sebab kalau saya buruk sangka
saya takkan berpatah balik

ya Allah,
tolong saya
tetapkan hati saya dengan agamaMu
sebab hanya Kau yang boleh tolong saya
kerana saya milikMu

ya Allah,
tolong saya
tuntun saya ke jalan yang Kau redhai
kerana tiada yang lain boleh tuntun saya
jika tanpa izinMu

ya Allah,
tolong saya
bantu saya
sebab tiada siapa dapat berikan pertolongan sebaik pertolonganMu
kerana Kau Maha Berkuasa ke atas kami

ya Allah,
tolong saya...

No comments:

Post a Comment