Friday, July 23, 2010

dilema seorang dentist to be- insyaAllah

saya stress skang ni
sangat stress

tapi bukan sebab exam yang bakal menjelang ni
tapi saya stress tentang kesihatan pergigian saya

macam mana ni
tadi saya secara tak sengaja telah men'detect' 3 carious lesion baru kat gigi saya
semalam saya ter'detect' 2 ketul secondary caries juga pada gigi saya
dan sememangnya ada beberapa lesion yg terang-terangan adalah caries yang ada sejak dulu kala tapi telah diabaikan kewujudannya oleh individu yang berkenaan termasuklah diri saya

saya sangat stress...

sejak perm mand right 1st molar saya dah xde
saya jadi takut...
takut if saya kena pakai denture di usia muda rumaja..huhu nanges...

dah la aritu dr. cakap gigi saya mobile.. (takut tak??)
pastu ada lak gigi yang non-vital... (stress tak??)
pastu ada gak kemungkinan yang gigi supernumerary saya takde akar.. (serabut tak??)

huhu....saya dalam dilema...
and saya sangat stress dengan oral condition saya
saya cuma nak condition orally fit je skang ni
tinggi sangat ke permintaan saya ni???

No comments:

Post a Comment