Tuesday, November 9, 2010

perasaan ini.. susah nak tafsir..

Alhamdulillah, berkat izin serta rahmat Allah yang Maha Agung
we all dah selesai 10 papers or subjects untuk sem ni
tapi perlu diingatkan
masih berbaki 3 papers or subjects lagi
iaitu:
oral pathology oral medicine
general surgery
prosthodontics

tapi inilah masalahnya
makin ke penghujung, makin tiada mood untuk exam
makin sambil lewa

huhu
exam harini ngan semalam sangat terlalu amat disastrous
huhu....
bukan bermakna yang lain tu ok
tapi yang ini paling dasyat (buat masa ni)

dah lama tak de rasa tu
rasa blur
rasa tak tahu apa-apa
rasa....
even i cannot explain those feelings

kalau tak silap (kalau silap maafkan saya k)
kali terakhir saya rasa macam ni adalah masa jawab paper biochemistry and anatomy time first year dulu (of course to be specific paper anatomy sebab biochemistry first paper pro exam)
serius
saya tak tahu apa yang saya jawab
dan saya tak tahu apa yang saya tahu
perasaan yang sangat terlalu amat sukar untuk saya tafsirkan

besar sungguh dugaan dan pengorbanan yang perlu dihadapi untuk berjaya
tapi jangan mengalah
Allah takkan bebankan kita dengan something yang kita tak mampu kan?
semoga Allah permudahkan urusan saya dan kamu


"maka sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan,
sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan,
maka apabila engkau telah selesai (dari satu urusan) tetaplah bekerja keras (untuk urusan lain),
dan hanya kepada Tuhanmulah engkau berharap"
(94:5-8)


No comments:

Post a Comment