Tuesday, November 3, 2009

masalah lama kembali

salam

nak tulis cket psl mslh yg aku hadapi dulu, kini n hopefully bkn slamanya...

"aku lupa"
"bkn sengaja, org terlupa la"
"jgn tny aku, aku xingat"
"ada ek dia ckp camtu?"
"ye ke ada?cam xpnh igt pn.."
"xpernah taw pn"

huhu help me..
wlwpn aku lupa pd bnda2 kcik (usually)
but sometimes ianya menyusahkan (for example aku tertinggal kunci aku kt locker fac....)
apatah ag klu keterlupaan itu berlaku time exam (ya ALLAH, jauhkan aku dr melupai ilmu) dan jg bile hafal surah (ya ALLAH, kuatkan ingatanku)



zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz


yg nampak xsemestinya betul,
yg betul xbeerti nampak

yg xkelihatan xsemestinya xde,
yg kelihatan xbeerti ada

yg di dalam xsemestinya terzahir,
yg terzahir xtentu sama di dalam

yg lembut xsemestinya pemaaf,
yg pemaaf xbeerti lembut

yg menangis xmesti sedih,
yg ketawa xtentu gembira

yg membantu xmesti kuat,
yg dibantu xbeerti lemah

yg marah xtentu benci,
yg suka xsemestinya syg

yg hitam xpasti kotor,
yg putih xtentu bersih

yg muda xtentu dungu,
yg tua xtentu bestari




yg pasti,
don't ever judge a book by its cover (walaupun suke gle judge buku by its cover kat kdai buku)
xkenal maka xcinta (2 yg payah 2 ssb klu da knl nnt bercinta-ahaks~)








aku yg sengal ubi kayu rebus cicah kelapa kukus

No comments:

Post a Comment